Tribine i seminari |
Verbalna i neverbalna komunikacija i razotkrivanje emocija
Izveštaj o protekloj tribini ''Timski u radu sa decom sa autizmom''...
Izveštaj o održanoj tribini "INKLUZIVNO OBRAZOVANJE DECE SA AUTIZMOM I VRŠNJAČKA PODRŠKA"...
Pozivamo vas na Tribinu pod nazivom INKLUZIVNO OBRAZOVANJE DECE SA AUTIZMOM I VRŠNJAČKA PODRŠKA koja će se održati u našoj Školi u petak, 17. aprila sa početkom u 17 časova u Amfiteatru Škole.
Izveštaj sa skupa koji je organizovalo Udruženje vaspitača Vojvodine: Različiti pristupi podsticanja dečjeg razvoja STRUČNI SUSRETI VASPITAČA PREDŠKOLSKIH USTANOVA VOJVODINE - izveštaj
I TRIBINA O RODNOSTI
„(ne)Moć princeza i barbika“ na Visokoj vaspitačkoj
Studentkinje i studenti Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu, učesnici/e su prve tribine koju je Centar za rodne alternative AlteR organizovao na njihovom fakultetu 26. novembra.
Gošće diskusije „(ne)Moć princeze i barbike“, profesorica dr Jasmina Klemenović i profesorica dr Aleksandra Izgarjan, kroz konkretne primere i istraživanja pokazale su kako bajke i igračke utiču na formiranje rodnosti kod dece. Budući/e vaspitači/e čuli su da je moguće smisliti i alternativne priče, gde glavna junakinja - princeza spašava samu sebe, sopstvenim znanjem i nenasilnim metodama, kao i da su najpogodnije i najkreativnije one igračke koje nisu rodno obeležene – poput običnih kocki za slaganje.
Prisutni/e posebno je zainteresovala diskusija o tome da li je moguće postojanje vrtića u kojem bi se vaspitačice/i deci obraćale/i polno neutralno, kakav je, kako je profesorica Klemenović navela, nedavno otvoren u Švedskoj pod nazivom „Egalia“ (više o vrtiću na http://www.cbsnews.com/2100-202_162-20074594.html).
II TRIBINA O RODNOSTI
Savršenstvo bez mane
Žene su u reklamama najčešće prikazane u ulozi seks simbola ili domaćice, dok su muškarci uglavnom predstavljeni kao moćni i uspešni zavodnici, zaključak je tribine „Savršenstvo bez mane“, održane 3. decembra na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Novom Sadu.
Ana Marija Denić, komunikološkinja i marketing menadžerka, objasnila je da se današnje reklame koriste stereotipima kako bi se približili kupcima i što efektnije prodali određeni stil života. Kad su žene u pitanju, to je stil lepote, mladosti i uspešno shvatanje svoje tradionalno shvaćene uloge, za šta su najbolji primeri reklame gde „super mame svaku mrlju znaju da operu“.
Profesorica Dubravka Valić Nedeljković, pokazala je kako su žene tretirane u političkom marketingu, analizirajući prethodnu predizbornu kampanju. Ona je napomenula da u ono malo slučajeva u kojima su se žene pojavljivale u političkim reklamama, bile su predstavljene u okrilju svoje tradionalne rodne uloge (kuće i porodice), dok su muškarci ti koji su govorili o moći i upravljanja državom.
Zajedno sa prisutnom publikom, gošće su navele nekoliko primera diskriminacije žene u reklamama (reklame za snikers čokoladu, za paštetu argetu, Lav pivo, Nektar sa pevačem Džejem ...) i istakle da ovakvi negativni slučajevi u našem društvu po pravilu ostaju nesankcionisani.
Učesnice su zaključile da je ovakav tretman reklama poguban i za muškarce, jer ne samo da im nameće pogrešna shvatanja žena i očekivanja, već i njima samima nameće pogrešan imperativ muškosti.
Ovo je prva u nizu tribina u okviru projekta „Pravo u lice“, koji finansira Gradska uprava za sport i omladinu Grada Novog Sada - Kancelarija za mlade na osnovu konkursa za sufinansiranje projekata kojima se ostvaruju ciljevi Lokalnog akcionog plana politike za mlade Grada Novog Sada u 2012. godini. Cilj projekta je podsticanje javne diskusije mladih o rodnim pitanjima, putem realizovanja javnih tribina na fakultetima sa kompetentnim učesnicima/ama, čime ovaj vid interakcije postaje mogućnost kvalitetnog provođenja slobodnog vremena.
Link o anketi koji je urađen na I Tribini: Domaćica i lokalna organizatorka Otilia Velišek-Braško
|